Julpyssel och Jimmy Hoffa

Jag är verkligen übergrym på julpysslande! Igår kväll så hade vi julpysselkväll med mina kollegor, vi skulle med pepparkaksdeg illustrera vårt jobb och vad vi står för, ja typ i alla fall. 

Eftersom vi jobbar med webb så var mitt förslag att vi gjorde en dator i pepparkaksdeg och skrev ngt piffigt på skärmen, efter lite diskussion så vann mitt förslag, så vi satte igång. 

Tur man är så griiim på att styra upp säger jag bara, jag tillverkade mallar till skärm och tangentbord, kavlade mig blå och in med datorn i ugnen. 

Vi gjorde dessutom en liten hälsning till avdelningen som sitter bredvid oss (de är 3 stycken, en +55 man, en 55+ kvinna och en +30 pojkspoling) så gjorde en pepparkaksgubbe, -gumma och -bock, undrar om de kommer uppskatta det mästerverket..hehe. 

Förresten så tar det bara 8 min att gå hem ifrån Landet, det är fan inte helt dåligt, ska börja hänga där mer.

 I helgen kommer det bli att styra upp hemma, vi har ett gäng lådor som bara står där och inte vill flytta på sig, och inte har de masat sig upp på vinden, vad är problemet? Upp på vinden med er! 

Något jag inte ser fram emot är att lokalisera mina julprylar uppe på vinden, tror oddsen att hitta Jimmy Hoffa är något större. Mina julprylar består av en liten plastgran från tidigt 90tal, med tillhörande hidious julgransdekorationer och julgransbelysning.

Något som ger mig fruktansvärt dåligt samvete när det gäller pyntet är att jag i senaste flytten slarvat bort en ängel som jag fick när jag var liten, misstänker att den ligger på vinden någonstans, men är inte helt säker. Fan!

Lilla S har iallafall pyntat fint hemma, men eftersom jag är rätt så klantigt så upptäcker jag det något sent..sorry lilla S, jag ska bättra mig. 

Lyssnar fortfarande på en promo från Roenik, den svänger alltså, kolla in Roenik på www.myspace.com/roenik

 Lyssnar fortfarande på: Roneik – Everything that´s new

Lämna en kommentar